Sähköpostimarkkinointi on tehokas tapa avata myyntikeskustelu

Onnistunut B2B-sähköpostimarkkinointi perustuu laadukkaisiin kontaktilistoihin, oikeiden päättäjien kontaktointiin ja oikeanlaiseen viestiin.

Tarjoamme B2B-yrityksille luotettavan ratkaisun myynnin alkupäähän. Hoidamme myyntitiimien puolesta kontaktilistojen laatimisen ja rakennamme personoituja sähköpostimarkkinointikampanjoita, joiden avulla hoidamme potentiaalisten asiakkaiden ensikontaktoinnin.

Liidien laatu paranee, myyntiputki täyttyy kiinnostavilla myyntimahdollisuuksilla ja myyntitiimillä on enemmän aikaa keskittyä olennaiseen.

– SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI VAIHEITTAIN –

Näin prosessi meillä etenee

Finbound - Aloituspalaveri

Aloituspalaveri

Sähköpostimarkkinointi aloitetaan aina yhteisellä aloituspalaverilla.

Palaverissa käymme yhdessä läpi, millainen on yrityksenne ihannekohderyhmä ja määrittelemme, millaisia yrityksiä lähdemme kontaktoimaan.

Suunnittelemme yhdessä myös, millaisella kulmalla lähestymme potentiaalisia asiakkaita, millainen on sähköpostiviestien äänensävy ja millaiseen toimintaan haluamme ohjata liidejä (CTA:t).

Sovimme kampanjan käytännön toimista, kuten yhteisen sähköpostilaatikon luomisesta sekä kampanjan aloitusajankohdasta; yleensä sähköpostimarkkinointi käynnistetään noin 2–3 viikon kuluessa aloituspalaverista.

Finbound - Kontaktilistojen rakentaminen

Kontaktilistojen rakentaminen

Aloituspalaverin jälkeen me rakennamme kontaktilistat yhdessä sovittujen kriteerien mukaisesti.

Kontaktilistojen rakentamisessa käytämme kotimaisia B2B-kohderyhmätyökaluja, joiden avulla pystymme kartoittamaan potentiaalisen kohderyhmän mahdollisimman kattavasti sekä erittelemään joukosta oikeat päättäjät.

Lisäksi voimme toteuttaa myös erillistä prospektointia keräämällä relevantteja yhteystietoja esimerkiksi päättäjien LinkedIn-profiileista ja yritysten verkkosivuilta.

Lähetämme kontaktilistat teille hyväksyttäviksi ennen varsinaisen sähköpostimarkkinoinnin aloittamista. Tässä kohtaa listalta voidaan poistaa esimerkiksi nykyiset asiakkaat sekä muut yritykset, joita ei haluta kontaktoida.

Finbound - Viestien laatiminen

Viestin laatiminen

Laadimme sähköpostikampanjan viestisisällöt puolestanne yhdessä sovittujen suuntaviivojen mukaisesti.

Kirjoitamme kampanjoita varten yleensä kolme erillistä sähköpostiviestiä, jotka tullaan lähettämään potentiaalisille liideille noin 2–3 päivän välein.

Toimitamme viestin sisällöt hyväksyttäväksi teille muutaman päivän sisällä aloituspalaverista. Tässä kohtaa viestin sisältöä voidaan vielä muokata.

Tarvittaessa teemme viestien optimointia ja A/B-testausta vielä kampanjan aikanakin nostaaksemme viestien avaus- ja liidiprosenttia.

Finbound - Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi

Kontaktoimme potentiaaliset liidit lähettämällä kampanjaviestit valituille päättäjille.

Lähetämme sähköpostiviestit myyjienne nimissä käyttäen yhteistyötämme varten luotua erillistä sähköpostilaatikkoa.

Aloitamme kampanjan sähköpostilaatikon “lämmittämisellä”. Lämmitysvaiheessa lähetettävien viestien määrä on maltillinen ja lähetystahti rauhallinen. Näin varmistamme osoitteen maineen kehittymisen ja sen, että viestit menevät perille jatkossa.

Nostamme kontaktoitavien yritysten määrää lämmittelyn jälkeen, ja normaalivauhtiin päästyämme lähestymme sähköpostitse noin xxx potentiaalista yritysasiakastanne viikossa.

Finbound - Liidien välittäminen

Liidien välittäminen

Käsittelemme kaikki kampanjan kautta tulleet vastaukset puolestanne, ja toimitamme myyjillenne ainoastaan lämpimät liidit.

Huolehdimme yhteisen sähköpostilaatikon seurannasta kokonaisuudessaan puolestanne. Käymme läpi kaikki saadut vastaukset, lähetämme seurantaviestit ja esitämme tarkentavat kysymykset, esimerkiksi silloin, jos emme ole tavoittaneet oikeaa henkilöä sekä vastaamme kohteliaasti niille, jotka ilmaisevat haluttomuutensa jatkaa keskustelua.

Välitämme kaikki kampanjan kautta tulleet positiiviset vastaukset suoraan myyjänne varsinaiseen sähköpostiin, jolloin vastuu keskustelun jatkamisesta siirtyy hänelle.

Positiivisia vastauksia ovat esimerkiksi sellaiset, joissa kontaktoitu henkilö haluaa tarjouksen; ilmaisee kiinnostuksensa ehdotettuun jatkotoimenpiteeseen; ilmaisee ajankohdan jatkokeskustelulle tai esittää kysymyksiä, jotka voidaan tulkita kiinnostukseksi tarjottua palvelua tai tuotetta kohtaan.

Finbound - Raportointi

Raportointi

Raportoimme saavutetuista tuloksista kuukausittain.

Toimitamme kirjallisen raportin sähköpostimarkkinoinnin tuloksista kerran kuukaudessa.

Raportista käy ilmi muun muassa sähköpostien avausprosentit, vastausprosentit sekä saavutetut liidiprosentit.

Kuukausittaisen raportoinnin lisäksi järjestämme neljän kuukauden välein erillisen kvartaalipalaverin, jolloin tarkastelemme yhdessä sähköpostiviestien toimivuutta. Sovimme palvelun jatkosta ja suunnittelemme strategian seuraavalle kvartaalille.

– SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI YRITYKSILLE –

Miksi valita meidät kumppaniksi?

Hinnoittelu

4 kk / 800 yritystä

1750 € / kk

  • Kontaktoidaan 200 yritystä kuukaudessa
  • 4 kk aikana kontaktoidaan 800 yritystä
  • Kampanjat toteutetaan yhden myyjän nimissä

4 kk / 1200 yritystä

2090 € / kk

  • Kontaktoidaan 300 yritystä kuukaudessa
  • 4 kk aikana kontaktoidaan 1200 yritystä
  • Kampanjat toteutetaan yhden myyjän nimissä

– MIKSI JUURI SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI? –

Tarkka ja kustannustehokas tapa lähestyä sekä mieluisa tapa vastaanottaa markkinointiviesti

  • Sähköpostimarkkinoinnin avulla voidaan tavoittaa laajoja kohderyhmiä ja silti kohdentaa markkinointia äärimmäisen tarkasti. Viestejä automatisoimalla voidaan sujuvoittaa prosessia sekä minimoida siihen kuluvia resursseja.
  • Kylmäsoittoon verrattuna sähköpostimarkkinointi on huomattavasti vastaanottajaystävällisempi lähestymistapa. Keskustelun avaus ei keskeytä tai häiritse, ja viestin saaja voi vastata viestiin juuri silloin, kun hänelle parhaiten sopii.
  • Erilaisten lähestymistapojen testaaminen ja vastausten seuraaminen sekä markkinoinnin kehittäminen näistä saadun datan perusteella voidaan tehdä helposti ja systemaattisesti.
  • Sähköpostimarkkinointi on yksi kustannustehokkaimmista tavoista lähestyä potentiaalisia asiakkaita, ja siihen tehty investointi maksaa itsensä yleensä takaisin moninkertaisesti.

– Sähköpostimarkkinointi –

Usein kysytyt kysymykset

Laadimme kontaktilistat aloituspalaverin jälkeen yhdessä sovittujen kriteerien mukaisesti.

Kontaktilistojen laadinnassa käytämme kotimaisia B2B-kohderyhmätyökaluja, minkä lisäksi tuotantomme toimesta voidaan toteuttaa myös erillistä prospektointia, jolloin keräämme relevantteja yhteystietoja esimerkiksi päättäjien LinkedIn-profiileista tai yritysten verkkosivuilta.

Kirjoitamme kampanjoiden viestisisällöt puolestasi yhdessä sovittujen suuntaviivojen mukaisesti. Yleensä kirjoitamme kolme erillistä viestiä, jotka tullaan lähettämään samalle kontaktille 2–3 päivän välein.  Saat viestit hyväksyttäväksesi ennen kampanjoinnin aloittamista.

Tarvittaessa hiomme viestien sisältöä kampanjan aikana voidaksemme parantaa avaus- ja liidiprosenttia. 

Kun kampanja toteutetaan sitä varten avatun erillisen sähköpostilaatikon välityksellä, säilyy meidän ja asiakkaan välinen yhteistyö selkeänä.

Kampanjaa varten avattu sähköposti tulee olla yksinomaan meidän käytössämme, eikä myyjä saa reagoida kyseiseen sähköpostilaatikkoon tuleviin viesteihin. Näin varmistamme prosessien toimivuuden ja parhaat mahdolliset tulokset.

Emme myöskään halua päästä lukemaan tuettavan myyjän muuta sähköpostiliikennettä.

Kampanjan kautta tulevat positiiviset vastaukset, eli liidit välitetään tuettavan myyjän sähköpostiin. Lähtökohtaisesti emme siis vastaa näihin viesteihin, ja vastuu keskustelun jatkamisesta siirtyy myyjälle. 

Jossain tapauksissa voimme kuitenkin esittää tarkentavia lisäkysymyksiä vastaajalle, jotta saamme selville esimerkiksi oikean henkilön.

Asiakkaidemme kampanjat aloitetaan meitä varten luodun sähköpostilaatikon niin sanotulla lämmittämisellä.

Sähköpostilaatikon lämmittämisen tarkoituksena on varmistaa uuden sähköpostiosoitteen maineen kehittyminen. Lämmitysvaiheessa pidämme lähetettävien viestien määrän maltillisena ja lähetystahdin rauhallisena. Tällä tavoin pyrimme varmistamaan, että viestit päätyvät vastaanottajien luettaviksi, eikä niitä tulkita roskapostiksi.

Käytämme viestin lähetykseen Quickmail-nimistä ohjelmaa, johon kampanjaa varten luotu sähköpostiosoite liitetään.

Quickmail mahdollistaa lähetettävien viestien ajastuksen vaihtelevan 30–120 sekunnin välein, jolloin tietyn päivän viestejä ei lähetetä samalla kertaa. Rauhallinen lähetysnopeus itsessään suojaa domainia ja varmistaa viestien toimitettavuuden.

Viestin tarkoitus on näyttää yksinkertaisilta ja luonnollisilta yhteydenottopyynnöiltä, ja siksi viesteissä pyritään välttämään graafisia elementtejä sekä useita linkkejä.

Viesteihin ei voi sisällyttää liitetiedostoja.

Lue myös kohta 5 (=sähköpostin lämmittäminen).

Yhteistyötä varten olemme solmineet DPA-sopimuksen, mikä takaa yhteistyön turvallisuuden.

Kampanjaa varten luotua sähköpostilaatikkoa ja meille mahdollisesti luovutettuja asiakasrekistereitä tai muuta asiakasdataa ei käytetä muuhun kuin asiakkaan nimissä tehtäviin sähköpostikampanjoihin ja niiden kehittämiseen.

B2B-markkinoinnissa yritysten päättävissä asemissa olevia henkilöitä on luvallista lähestyä oikeutetun edun perusteella ilman ennakkolupaa.

Oikeutettu etu laissa koskien sähköisen viestinnän palveluita toteaa edellä mainitun, eikä GDPR ole tuonut siihen muutoksia. Laki löytyy Finlexin pykälästä 202 sekä EU:n yleisestä tietosuoja-asetuksen artiklan 6. kohdalta.

Kaikki kampanjassa käytettävät yhteystiedot ovat saatavissa julkisista lähteistä, ja näin ollen heitä voi lähestyä oikeutetun edun perusteella, kun voidaan olettaa, että kontaktoitava yritys ja sen päättäjä ovat relevantteja markkinoitavan tuotteen tai palvelun osalta.

Toteuttamistamme kampanjoista on mahdollista poistua klikkaamalla Unsubscribe-painiketta tai pyytämällä kampanjoinnin lopettamista.

Raportoimme saavutetuista tuloksista kirjallisesti kerran kuukaudessa. Raportista selviää sähköpostien avausprosentit, vastausprosentit sekä saavutetut liidiprosentit.

Lisäksi neljän kuukauden välein on hyvä järjestää erillinen kvartaalipalaveri, jossa tarkastelemme yhdessä saavutettuja tuloksia sekä sovimme palvelun jatkosta.