Laadukkaasti rakennettu kampanja tavoitti kuntien päättäjät – ”Kaikkea ei kannata tehdä itse”
Led-näyttöjä maahantuova ja digitaalista ulkomainontaa tarjoava Proscreen on löytänyt Finboundista kumppanin myynnin alkupäähän. Yhteistyön alussa Finboundin tarjoama palvelu teki vaikutuksen vaivattomuudellansa.
– Kyllä me teoriassa voisimme itsekin toteuttaa samalla tavalla, että kartoittaisimme potentiaalisia asiakkaita jollain työkalulla, toteuttaisimme tekniset asiat ja lähettäisimme sähköposteja. Mutta käytännön tasolla palvelun ulkoistaminen on järkevä vaihtoehto, Proscreenin toimitusjohtaja Kai Ericsson kertoo.
Vaikka sähköpostimarkkinointia voisi teorian tasolla tehdä itsekin, ulkoistamalla palvelun säästää aikaa ja ennen kaikkea antaa myynnin alkupään toiminnan ammattilaisten käsiin.
– Se on oikeasti aikamoinen taakka selästä pois, kun palvelun ulkoistaa. Kaikkea ei kannata tehdä itse, Ericsson linjaa.
Tasapainoinen yhteistyö takaa hyvät tulokset
Ericsson kehuu yhteistyön Finboundin kanssa sujuneen mutkattomasti.
– Yhteistyö on mennyt Finboundin kanssa hyvin. He ovat mukavia ja älykkäitä ihmisiä, ja heidän kanssaan on ollut helppo toimia ja keskustella.
Ericsson kokee, että yhteistyö on ollut hyvässä tasapainossa: kampanjat suunnitellaan yhdessä, mutta asiakkaalta ei vaadita liikaa aikaa toteutukseen.
– He ymmärtävät yrittäjän kiireen, että meillä ei ole aikaa mihinkään turhanpäiväiseen. Energiatehokkuus on ollut todella hyvä, eikä meidän ole tarvinnut käyttää ylimääräisiä työtunteja näihin kampanjoihin.
– Tämä on ulkoistamisen tarkoituskin.