Tehokasta kontaktointia ja liidihankintaa kilpaillulla alalla
Kiinteistöalalla kohderyhmien tavoittaminen ei ole aina helpoimmasta päästä. Siitä huolimatta asuntokaupan suunnannäyttäjä Koti Vaihtoon LKV saavutti Finboundin sähköpostikampanjan avulla erinomaisia tuloksia.
Ensimmäisen yhteisen kampanjan päämääränä oli tavoittaa rakennusliikkeitä Pirkanmaalla ja Uudellamaalla. Operatiivinen johtaja Matti Leskinen kertoo, että kampanjan tarkempana tavoitteena oli sekä markkinoida heidän omistamiaan tontteja rakennuttajille että kasvattaa tietoisuutta Koti Vaihtoon LKV:stä ja heidän uniikista palvelumallistaan.
– Finboundin palvelun avulla pystyimme saamaan tehokkaammin yhteyden tavoittelemiimme rakennusliikeisiin. Jo yhdellä kampanjalla saimme tavoitettua monta rakentajaa kerralla.
Yli 40 % vastausprosentti
Sähköpostimarkkinointia voidaan mitata monella eri tapaa. Yksi parhaita mittareita onnistumisen mittaamiseen ovat vastausprosentit lähetettyihin sähköposteihin.
Kaksiosaisessa kampanjassa onnistuttiin saamaan 41 % vastausprosentti. Se on todella hyvä lukema, joka myös johti laadukkaisiin liideihin. Leskinen on tyytyväinen kampanjan tuloksiin.
– Saimme todella hyvin jalansijaa rakennusliikkeiden suuntaan.
Hyvien tulosten lisäksi Leskinen on tyytyväinen siihen, kuinka hyvin projekti kokonaisuudessaan sujui.
– Kommunikointi Finboundin kanssa oli jouhevaa, ja saimme heiltä laajasti raportteja ja tilastoja kampanjasta. He hoitivat kaikki asiat niin kuin oli sovittu, Leskinen kiteyttää.
Tehokasta asiakaskontaktointia
Kiinteistöalalla on paljon kilpailua, eikä asiakkaiden tavoittaminen ole aina helppoa. Tarkasti suunnitellun ja tehokkaan sähköpostimarkkinointikampanjan avulla on mahdollista tavoittaa kohderyhmiä tehokkaasti.
– Palvelu sopii yrityksille, joilla on selkeä ostajakunta, mutta sen tavoittaminen on haastavaa. Palvelu toimii myös silloin, jos yksittäisen ostajan tavoittaminen vie suhteellisen paljon aikaa. Tällä tavalla saa tehokkaasti kohdennettua tavoitettavuutta useammalle kerralla, Leskinen sanoo.
Finboundin ja Koti Vaihtoon LKV:n ensimmäinen kampanja oli onnistunut. Hyvät tulokset takaavat, ettei yhteistyö jää ensimmäiseen kampanjaan.
– Tulevaisuudessa jatkamme varmasti yhteistyötä heidän kanssaan erilaisissa projekteissa, Leskinen linjaa.