Ecomond
Finbound - Kolmiot

”Se on oikeasti kullanarvoinen asia” – Sujuva yhteistyö mahdollistaa laadukkaat tulokset rajatusta asiakaskunnasta

Tulevaisuuden ohjelmistoratkaisuja tehtävien suunnitteluun, seurantaan ja ohjaukseen tarjoava Ecomond löysi Finboundista luotettavan ja tehokkaan kumppanin alkupään myyntiin.

Ecomond haki itsellensä kumppania, joka pystyisi toteuttamaan sähköpostimarkkinointia pitkäjänteisesti. Toimitusjohtaja Kari Pehkonen kertoo Finboundin markkinoinnin osuneen juuri oikeaan hetkeen ja heidän innostuneensa palvelusta heti ensimmäisen yhteydenoton jälkeen.

– Yhteistyö ei perustu pelkästään siihen, että löytyy tarvittavat välineet ja löytyy oikeanlainen osaaminen, vaan tarvitaan myös hyvin sujuvaa kommunikaatiota. Heillä on mukava porukka, ja heidän kanssansa on ollut mukava tehdä töitä, Pehkonen avaa yhteistyön taustoista.

Kullanarvoinen yhteistyö

Pehkonen kertoo Ecomondin ja Finboundin yhteistyön sujuneen heti alusta alkaen hyvin.

– Oli helppoa rakentaa ensimmäinen projekti. Se on oikeasti kullanarvoinen asia, koska se osoitti, kuinka nopeasti ja helposti prosessi voidaan viedä alusta loppuun. Se on meille todella hyvä asia, koska kiirettä pukkaa olemaan muutenkin ja siksi kumppanien pitää olla tehokkaita, Pehkonen sanoo.

Ecomondin asiakaskunta on hyvin spesifi, eli asiakashankinnan täytyy olla todella tarkkaan suunniteltua. Tämän takia odotukset olivat matalia, ja jo muutama uusi kontakti olisi ollut erinomaista.

Vastoin odotuksia uusien kontaktien määrä ei jäänyt vain muutamaan, vaan tavoite ylitettiin kymmenkertaisesti!

– Meillä oli alkuun sovittuna parin kuukauden testikampanja, jolla testattiin, miten palvelu sopii meille. Siitä saatiin lopulta älyttömän hyvät tulokset, eli se toimi moninkertaisesti paremmin kuin osasimme odottaa.

Kohdennetut kampanjat eri asiakasryhmille

Eivätkä hyvät tulokset tule jäämään ensimmäiseen kampanjaan, vaan katse on jo tulevassa. Tällä hetkellä on käynnistymässä vastaavanlainen projekti Espanjassa, ja Suomessa ollaan aloittamassa uutta kampanjaa.

Ensimmäisessä kampanjassa kohderyhmänä olivat ”kumipyörät”. Seuraavana on vuorossa ”tennarit”. Mitä nämä oikein tarkoittavat?

– Puhumme leikillisesti kumipyöristä ja tennareista. Kumipyöräkohdeasiakkaat ovat sellaisia, jotka tekevät töitä sananmukaisesti autoilla ja ajoneuvoilla. Tennarit ovat se puoli, joka toimii palvelun segmentissä eri toimialoissa, Pehkonen naurahtaa.

Ecomondin ja Finboundin yhteistyön tavoitteena on luoda yksitellen sähköpostimarkkinoinnin kampanjat jokaiselle eri asiakassegmentille. Kun kaikki segmentit on käyty läpi, aloitetaan alusta ja näin pyritään saamaan luotua jatkuva prosessi.

Jatkuvasti ajan tasalla

Loistavat tulokset saavutettiin niin hyvän yhteistyön ja kommunikaation mutta myös kattavan raportoinnin avulla.

– Finboundin raportointi piti meidät tilanteen tasolla. Se on älyttömän hyvä juttu, ja se on todella tärkeää, että me saamme sen tiedon ja tiedämme, missä mennään.

– Suunnittelupalaverit ovat olleet napakoita ja molemmat ovat saaneet niistä paljon irti. Asioita ei tarvitse vääntää rautalangasta, vaan he saavat meiltä tiedon, miten me haluamme asioita tehtävän ja mihin segmenttiin ja sitten lähdemme yhdessä rakentamaan kokonaisuutta, Pehkonen kuvailee.

Soveltuu kaikille niin Suomessa kuin kansanvälisesti

Ecomond on osoitus siitä, että Finboundin palveluja voi hyödyntää myös kansainvälisillä markkinoilla. Pehkonen suositteleekin palvelua kaikille B-to-B-markkinassa operoiville.

– Varmaan jokainen, joka toimii B-to-B-puolella, tunnistaa omat markkinansa. Usein siellä on niin paljon potentiaalisia asiakaskohteita, että niitä ei pysty omin voimin kaikkia kahlaamaan. Tällöin suosittelen ehdottomasti käyttämään ulkoista apua.

Vielä lopuksi Pehkonen kertoo, mikä hänet kaikkein eniten yllätti.

– Yhteistyön helppous, ja se on todella merkittävä asia. Prosessit eivät todellakaan etene aina niin helposti kuin nämä ovat edenneet.