Sähköpostimarkkinointi on tehokas tapa avata myyntikeskustelu
Onnistunut B2B-sähköpostimarkkinointi perustuu laadukkaisiin kontaktilistoihin, oikeiden päättäjien kontaktointiin ja oikeanlaiseen viestiin.
Tarjoamme B2B-yrityksille luotettavan ratkaisun myynnin alkupäähän. Hoidamme myyntitiimien puolesta kontaktilistojen laatimisen ja rakennamme personoituja sähköpostimarkkinointikampanjoita, joiden avulla hoidamme potentiaalisten asiakkaiden ensikontaktoinnin.
Liidien laatu paranee, myyntiputki täyttyy kiinnostavilla myyntimahdollisuuksilla ja myyntitiimillä on enemmän aikaa keskittyä olennaiseen.
– SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI VAIHEITTAIN –
Näin prosessi meillä etenee
Aloituspalaveri
Sähköpostimarkkinointi aloitetaan aina yhteisellä aloituspalaverilla.
Palaverissa käymme yhdessä läpi, millainen on yrityksenne ihannekohderyhmä ja määrittelemme, millaisia yrityksiä lähdemme kontaktoimaan.
Suunnittelemme yhdessä myös, millaisella kulmalla lähestymme potentiaalisia asiakkaita, millainen on sähköpostiviestien äänensävy ja millaiseen toimintaan haluamme ohjata liidejä (CTA:t).
Sovimme kampanjan käytännön toimista, kuten yhteisen sähköpostilaatikon luomisesta sekä kampanjan aloitusajankohdasta; yleensä sähköpostimarkkinointi käynnistetään noin 2–3 viikon kuluessa aloituspalaverista.
Kontaktilistojen rakentaminen
Aloituspalaverin jälkeen me rakennamme kontaktilistat yhdessä sovittujen kriteerien mukaisesti.
Kontaktilistojen rakentamisessa käytämme kotimaisia B2B-kohderyhmätyökaluja, joiden avulla pystymme kartoittamaan potentiaalisen kohderyhmän mahdollisimman kattavasti sekä erittelemään joukosta oikeat päättäjät.
Lisäksi voimme toteuttaa myös erillistä prospektointia keräämällä relevantteja yhteystietoja esimerkiksi päättäjien LinkedIn-profiileista ja yritysten verkkosivuilta.
Lähetämme kontaktilistat teille hyväksyttäviksi ennen varsinaisen sähköpostimarkkinoinnin aloittamista. Tässä kohtaa listalta voidaan poistaa esimerkiksi nykyiset asiakkaat sekä muut yritykset, joita ei haluta kontaktoida.
Viestin laatiminen
Laadimme sähköpostikampanjan viestisisällöt puolestanne yhdessä sovittujen suuntaviivojen mukaisesti.
Kirjoitamme kampanjoita varten yleensä kolme erillistä sähköpostiviestiä, jotka tullaan lähettämään potentiaalisille liideille noin 2–3 päivän välein.
Toimitamme viestin sisällöt hyväksyttäväksi teille muutaman päivän sisällä aloituspalaverista. Tässä kohtaa viestin sisältöä voidaan vielä muokata.
Tarvittaessa teemme viestien optimointia ja A/B-testausta vielä kampanjan aikanakin nostaaksemme viestien avaus- ja liidiprosenttia.
Sähköpostimarkkinointi
Kontaktoimme potentiaaliset liidit lähettämällä kampanjaviestit valituille päättäjille.
Lähetämme sähköpostiviestit myyjienne nimissä käyttäen yhteistyötämme varten luotua erillistä sähköpostilaatikkoa.
Aloitamme kampanjan sähköpostilaatikon “lämmittämisellä”. Lämmitysvaiheessa lähetettävien viestien määrä on maltillinen ja lähetystahti rauhallinen. Näin varmistamme osoitteen maineen kehittymisen ja sen, että viestit menevät perille jatkossa.
Nostamme kontaktoitavien yritysten määrää lämmittelyn jälkeen, ja normaalivauhtiin päästyämme lähestymme sähköpostitse noin xxx potentiaalista yritysasiakastanne viikossa.
Liidien välittäminen
Käsittelemme kaikki kampanjan kautta tulleet vastaukset puolestanne, ja toimitamme myyjillenne ainoastaan lämpimät liidit.
Huolehdimme yhteisen sähköpostilaatikon seurannasta kokonaisuudessaan puolestanne. Käymme läpi kaikki saadut vastaukset, lähetämme seurantaviestit ja esitämme tarkentavat kysymykset, esimerkiksi silloin, jos emme ole tavoittaneet oikeaa henkilöä sekä vastaamme kohteliaasti niille, jotka ilmaisevat haluttomuutensa jatkaa keskustelua.
Välitämme kaikki kampanjan kautta tulleet positiiviset vastaukset suoraan myyjänne varsinaiseen sähköpostiin, jolloin vastuu keskustelun jatkamisesta siirtyy hänelle.
Positiivisia vastauksia ovat esimerkiksi sellaiset, joissa kontaktoitu henkilö haluaa tarjouksen; ilmaisee kiinnostuksensa ehdotettuun jatkotoimenpiteeseen; ilmaisee ajankohdan jatkokeskustelulle tai esittää kysymyksiä, jotka voidaan tulkita kiinnostukseksi tarjottua palvelua tai tuotetta kohtaan.
Raportointi
Raportoimme saavutetuista tuloksista kuukausittain.
Toimitamme kirjallisen raportin sähköpostimarkkinoinnin tuloksista kerran kuukaudessa.
Raportista käy ilmi muun muassa sähköpostien avausprosentit, vastausprosentit sekä saavutetut liidiprosentit.
Kuukausittaisen raportoinnin lisäksi järjestämme neljän kuukauden välein erillisen kvartaalipalaverin, jolloin tarkastelemme yhdessä sähköpostiviestien toimivuutta. Sovimme palvelun jatkosta ja suunnittelemme strategian seuraavalle kvartaalille.
– SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI YRITYKSILLE –
Miksi valita meidät kumppaniksi?
Finbound tarjoaa tarkasti kohdennettavan ja systemaattisen tavan myynnin alkupään hoitamiseen. Selkeä hinnoittelu ja läpinäkyvä prosessi ovat valttejamme.
Ratkaisumme parhaita puolia ovat vaivattomuus ja sen mahdollistama tasainen kasvu liidien määrässä ja laadussa.
Onnistunut sähköpostimarkkinointimme perustuu paitsi hyperkohdennettuun kontaktointiin myös kykyymme ymmärtää asiakkaamme liiketoiminnan tarpeet ja personoida kampanjat kohderyhmää puhuttelevalla tavalla.
Hinnoittelu
4 kk / 800 yritystä
1750 € / kk
4 kk / 1200 yritystä
2090 € / kk
– MIKSI JUURI SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI? –
Tarkka ja kustannustehokas tapa lähestyä sekä mieluisa tapa vastaanottaa markkinointiviesti
– Sähköpostimarkkinointi –